DOLAR 41,3796 0,35%
EURO 48,6458 0,72%
ALTIN 5.018,611,16
BITCOIN 4783681-0.25207%
İstanbul
25°

PARÇALI AZ BULUTLU

SABAHA KALAN SÜRE

  • Tarafsız Haber
  • Tarafsız Haber
  • Tarafsız Haber
  • Tarafsız Haber
  • Tarafsız Haber
  • Tarafsız Haber
  • Tarafsız Haber
Mesleki İlgi ve Beceri Envanterleriyle Öğrencilerin Doğru Kariyer Yolunu Kazanması
  • Haber Hakikat
  • Eğitim
  • Mesleki İlgi ve Beceri Envanterleriyle Öğrencilerin Doğru Kariyer Yolunu Kazanması

Mesleki İlgi ve Beceri Envanterleriyle Öğrencilerin Doğru Kariyer Yolunu Kazanması

ABONE OL
Eylül 17, 2025 12:20
Mesleki İlgi ve Beceri Envanterleriyle Öğrencilerin Doğru Kariyer Yolunu Kazanması
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Mezuniyet sonrasında öğrencilerin hangi mesleklere yönelmesi gerektiğini desteklemek amacıyla yeni bir yardımcı uygulama gündeme geldi. Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından geliştirilmiş olan Mesleki İlgi ve Mesleki Beceri Envanterleri, öğrencilerin ilgi ve yeteneklerini dikkate alarak uygun eğitim ve meslek tercihlerine ulaşmalarını kolaylaştıracak. Bu envanterler, ortaokul ve lise düzeyindeki öğrencilere dijital olarak uygulanacak.

Mesleki İlgi ve Beceri Envanterleriyle Öğrencilerin Doğru Kariyer Yolunu Kazanması

ÖĞRENCİNİN İLGİ VE YETENEĞİNİ ÖLÇME Milli Eğitim Bakanlığı, öğrencilerin ilgi, yetenek ve kişilik özelliklerini tanımlayarak eğitim ve meslek seçimlerinde doğru yönlendirme sağlamak amacıyla envanterleri hayata geçirdi. Yazılım süreçleri tamamlandı ve 2025-2026 eğitim öğretim yılından itibaren uygulamaya alınacak. Envanterler dijital bir platform üzerinden öğrenci cevaplarına dayanacak.

Mesleki İlgi ve Beceri Envanterleriyle Öğrencilerin Doğru Kariyer Yolunu Kazanması

REHBER ÖĞRETMENİ VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN ROLÜ Yanıtlar, okullardaki rehber öğretmenleri ve psikolojik danışmanlar tarafından değerlendirilecek ve böylece öğrencilere mesleki rehberlik kapsamında yönlendirme ve yerleştirme hizmeti sunulacak. Envanterler sayesinde liseye geçiş ve program tercihlerinde daha doğru kararlar alınması, dijital becerilerin güçlendirilmesi ve mesleklere karşı olumlu tutum geliştirilmesi hedefleniyor. Bu çalışmalar, öğrencilerin kendi profillerine uygun programları seçmelerine ve eğitim ile iş yaşamı arasındaki ilişkiyi daha bilinçli kavramalarına katkı sağlayacak.

MESLEKİ İLGİ ENVANTERİNİN İÇERİĞİ Mesleki İlgi Envanteri, öğrencilerin farklı alanlardaki ilgi ve çekimlerini ölçmek için bilim, doğa/ekosistem, sosyal etki, kültür ve inanç sistemi, sanat, spor, sağlık, teknoloji ve mühendislik, veri bilimi ve dijital iletişim gibi geniş bir yelpazeyi kapsayan maddeler içerir. 53 ALAN VE 114 DAL Mesleki Beceri Envanteri ise ortaokul ve lise düzeyindeki öğrencilerin Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerindeki 53 alan ve 114 dala yönelik beceri profillerini belirlemeyi amaçlar. Ortaokul seviyesinde, öğrenciler liseye geçiş sürecinde ilgi ve becerilerine uygun alanlara yönlendirilecek; lise seviyesinde ise yükseköğretim programlarına veya meslek dallarına yönelik daha bilinçli tercihler yapılacak.

VELİLER İÇİN YOL GÖSTERİCİ Envanterler yalnızca öğrenciler için değil, öğretmenler ve veliler için de rehberlik kaynağı olacak. Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinde kullanılacak bu araçlar, öğrencilerin mesleki gelişimlerini desteklemeye odaklı güçlü bir kaynak olarak hizmet verecek.

TÜRKİYE YÜZYILI MAARİF MODELİ Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin temel ilkeleri doğrultusunda tasarlanan envanterler, eğitim ile istihdam arasındaki bağı güçlendirmeyi ve nitelikli bir iş gücü yetiştirmeyi amaçlar. Böylece öğrenciler sadece okul dönemlerinde değil, yaşam boyu gelişim süreçlerinde kendilerini keşfedecek ve potansiyellerini ortaya çıkararak doğru mesleki kararlar alacaklar.

En az 10 karakter gerekli